2014-2015

Het seizoen 2014-2015 ligt weer achter ons. In dit jubileumjaar (zie elders) werd naast alle festiviteiten natuurlijk ook een normale competitie gespeeld. Pas op de laatste speelavond waren alle prijswinnaars bekend. Het was tot aan de laatste partij spannend.

Hier zijn de winnaars van de Interne competitie:

1e Wil van Dijck met 1680 punten

2e Pierre Buijs met 1525 punten

3e Dion van Bragt met 1267 punten

In de rapid competitie was het minder spannend. Al vroeg in het seizoen kon men reeds een duidelijke rangorde bespeuren. De nummer 1 van toen heeft die voorsprong niet meer uit handen gegeven.

Hier de winnaars van de Rapid competitie:

1e Pierre Buijs met 29 punten uit 34 wedstrijden

2e Dion van Bragt met 21 punten uit 34 wedstrijden

3e Daan Geboers met 12,5 punt uit 17 wedstrijden

De ratingprijs was spannender. Lang stond Peter Pouwels aan kop. Maar op de laatste speelavond wist de uiteindelijke winners hem toch van de eerste plaats te verdringen:

Winnaar Ratingprijs

Daan Geboers Beginrating 1828 Eindrating 1877

En dan zijn er natuurlijk nog de periodekampioenen.

Winnaars Periodes:

1e Periode Daan Geboers

2e Periode Dion van Bragt

3e Periode Wil van Dijck

4e Periode Pierre Buijs

Alle winnaars van harte gefeliciteerd!

Een eervolle vermelding  is er voor Peter Pouwels. In dit seizoen, waarin hij enkele voortreffelijke partijen wist te spelen, heeft hij winst geboekt tegen Pierre Buijs met een beginrating van 1866, Het verschil met zijn eigen rating bedraagt maar liefst 406(!) punten. Een knappe prestatie!