Interne bekercompetitie 2012-2013

Verloop interne beker

We zijn begonnen met 16 spelers. Doordat er per ronde een inhaalavond beschikbaar was zijn de meeste partijen daadwerkelijk gespeeld en hebben we dus een zo eerlijk mogelijk verloop van het kampioenschap.

In de eerste ronde speelden:

Robert van Uden – Wil van Dijck 1-0
Ed van de Woude – Alessandro Di Buchannico 0-1
Stan Mooij – Dion van Bragt 0-1
Peter Pouwels – Pierre Buijs 0-1
Wil Peters – Peter van der Aalst 0-1
Pim de Graaf – Kuno Swuste is niet gespeeld. Kuno gaat door.

In de tweede ronde speelden:

Robert van Uden – Alessandro Di Buchannico 0-1
Dion van Bragt – Pierre Buijs 0-1
Peter van der Aalst – Kuno Swuste 1-0
Ed Vrees – Adri der Kinderen 1-0

De halve Finale (derde ronde):

Alessandro Di Buchannico – Pierre Buijs 1-0
Ed Vrees – Peter van der Aalst 1-0

Bovenstaande uitslagen leveren dus een finale op tussen:

Ed Vrees – Allessandro Di Buchannico

Deze fimale werd gespeeld op 6 juni 2013. Het werd wel een anticlimax want al na acht zetten feliciteerde Ed zijn tegenstander met de overwinning. Allesandro gaat er dus met de Interne Beker vandoor. Gefeliciteerd!

Uitleg over Interne Beker:
Ieder lid van de Schaakvereniging Son en Breugel kan meedoen. Elke ronde is gespreid over twee speelavonden. Men heeft dus twee kansen om een ronde te spelen. Tweemaal niet komen opdagen betekent uitschakeling.

Als de partij voor de aanvang van de tweede ronde niet gespeeld kan worden om een andere reden word de winnaar bepaald aan de hand van loting.

Een tweede regel is: Bij een remiseovereenkomst worden er snelschaakwedstrijden gespeeld, totdat er een winnaar bekent is. Deze snelschaakwedstrijden hebben een speeltempo van 5 minuten per partij, en de zwartspeler van de originele partij is de witspeler van de eerste snelschaakpartij.